• BIST 90.611
  • Altın 214,651
  • Dolar 5,3535
  • Euro 6,0891
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 9 °C

AVM'lere yılbaşı dopingi

AVM'lere  yılbaşı dopingi
AVM Ciro Endeksi, 2017’nin son ayını yıl başı alışverişlerinin de etkisi ile yüzde 15,5 artışla kapattı. Geçtiğimiz yıl toplamında ise ciro artışı yüzde 14,3 oldu.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin aralık ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2017 Aralık döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 15,5 artış kaydetti ve 276 puana ulaştı. Son aydaki artışta yılbaşı alışverişinin önemli bir etkisi oldu. AVM endeksi 2017 yılını bir önceki yılla karşılaştırıldığında ise yüzde 14,3 oranında arttı.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar Aralık 2017’de İstanbul’da 1244 TL, Anadolu’da 925 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Aralık 2017’de 919 TL olarak gözlemlendi.

Teknoloji kategorisi liderliği kaptırmadı

Aralık ayında, kategoriler bazında en yüksek ciro artışı teknoloji kategorisinde yaşandı. Teknoloji kategorisi geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 34,6’lık artış kaydetti.

Geçtiğimiz yılın Aralık ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer* alanlar kategori ciroları yüzde 22,5, yiyecek içecek kategori ciroları yüzde 16,5, giyim kategori ciroları yüzde 11,4, hipermarket kategori ciroları yüzde 7,0, ayakkabı kategori ciroları ise yüzde 1,9 artış gösterdi.

Ziyaret sayısı aralıkta toparlandı

Aralık 2017 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1,8’lik bir artış yaşandığı gözlemlendi.

AVM Endeksi Aralık ayı verilerini değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, “Aralık ayı endeksi, beklentilerimiz doğrultusunda yüzde 15,5’le yüksek bir artış gösterdi. Bu yükselişte yeni yıl alışverişlerinin büyük etkisi olduğunu söylemek mümkün" dedi.

Belgü, "Teknoloji kategorisinde Kasım ayından bu yana yaşanan artış, ziyaretçilerimizin hızla gelişen teknolojiyi yakından takip ettiğini, ek olarak vergi indirimi sonrasında da alışverişlerine devam ettiğini gösteriyor. Diğer yandan ekim ve kasım aylarında ziyaret sayısında yaşanan düşüş, Aralık ayında yerini yüzde 1,8’lik bir artışa bıraktı. Perakende markalarımız açısından değerlendirdiğimizde 2016 yılında ülkemizin yaşadığı menfur darbe girişiminin ardından 2017 bir toparlanma yılı olmuştu. Üçüncü çeyrekte yaşanan yüzde 11,1’lik büyümenin etkilerinin yeni yıl ile birlikte devam etmesini bekliyoruz ve 2018’e umutla bakıyoruz” yorumlarında bulundu.

Bu haber toplam 306 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kartlarınızdaki puanlar için son günler17 Aralık 2018 Pazartesi 13:51
  • Sanayi üretimi ekimde yüzde 1.9 düştü17 Aralık 2018 Pazartesi 13:49
  • Patronlara kötü haber!17 Aralık 2018 Pazartesi 13:44
  • Karşılıksız çek tutarında büyük artış17 Aralık 2018 Pazartesi 13:03
  • Bütçe kasımda 7.6 milyar TL fazla verdi17 Aralık 2018 Pazartesi 12:18
  • BIS'ten “piyasalarda sert satışlar” uyarısı17 Aralık 2018 Pazartesi 11:45
  • Türkiye'nin en büyükleri New York'a gidiyor!17 Aralık 2018 Pazartesi 11:34
  • Elektronik ticarette 'güven damgası' uygulaması15 Aralık 2018 Cumartesi 14:55
  • Gelecek yıl tarıma 16,1 milyar liralık destek15 Aralık 2018 Cumartesi 14:33
  • Kredilerle ilgili çok önemli karar... Ücret iade edildi15 Aralık 2018 Cumartesi 13:52
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Akdeniz TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.