• BIST 103.200
  • Altın 196,867
  • Dolar 4,7083
  • Euro 5,4926
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 18 °C

İnternet satışlarına 'Rekabet' ayarı

İnternet satışlarına 'Rekabet' ayarı
Rekabet Kurumunun, tüketicilerin daha fazla ürün çeşidine uygun fiyatlarla ulaşmasına imkan sağlayan yeni düzenlemesiyle internet satışlarına getirilen kısıtlamaların önüne geçilecek.

Rekabet Kurumunun, tüketicilerin daha fazla ürün çeşidine uygun fiyatlarla ulaşmasına imkan sağlayan yeni düzenlemesiyle internet satışlarına getirilen kısıtlamaların önüne geçilecek. Düzenlemenin, Türkiye'nin çevre ülkelere e-ticaret yoluyla gerçekleştireceği ihracatı da artırması bekleniyor. 

Rekabet Kurumu yetkililerinden edinilen bilgiye göre, internet satışlarının pasif satış yöntemi niteliği taşıdığının belirtilmesiyle sınırlı kalan "Dikey Anlaşmalara İlişkin Kılavuz", rekabet hukuku kurallarının internet satışları açısından yeniden değerlendirilmesi amacıyla güncellendi.

Buna göre, sağlayıcılar, dağıtıcılarının internet üzerinden ürün satışlarını engelleyemeyecek. Düzenlemeden önce, internet müşterileri ayrı bir müşteri grubu olarak tanımlanıyor, dağıtıcı ve bayilerin internet üzerinden satışları yasaklanabiliyordu. Bu yasaklamalara son verilirken, fiyat sorgulamak için bayinin internet sitesine giren müşterinin, sağlayıcının ana sayfasına yönlendirilmesi devri de kapandı. Yeni düzenlemede seçici dağıtım sistemiyle ürünlerini dağıtan marka sahiplerinin, dağıtımın niteliği ve kalitesi, marka imajı ve potansiyel etkinliği muhafaza etmeye yönelik haklarının korunması da gözetildi.

Her bayinin internetten satış hakkı var

Prensip olarak her bayinin internet üzerinden satış yapabilme hakkına sahip olması gerektiğine işaret edilen kılavuzda, internet satışlarının serbestleştirilmesine ilişkin yeni kurallar yer aldı.

Bu kapsamda, bayiler ve dağıtıcılar kendi sitelerinde ve internet satış platformlarında serbestçe faaliyet gösterebilecek. Ürün tedarikçileri, sağlayıcılar, üreticiler ve toptancılar bayilerine ya da dağıtıcılarına internet üzerinden sattıkları ürünler için daha yüksek bir fiyat uygulayamayacak, internet kanalıyla yapılan satışların oranına ilişkin kısıtlama getiremeyecek. 

Öte yandan sağlayıcı, satış kanalı olarak internetin kullanımına yönelik bazı koşullar öngörebilecek. Sağlayıcı, ürünlerinin satışa sunulduğu web sitesine ilişkin kalite koşulları getirebileceği gibi, internetten alışveriş yapan tüketicilere belli hizmetlerin sunulmasını şart koşabilecek veya fiziki satış noktasına sahip olma yükümlülüğü getirebilecek. Ayrıca sağlayıcı, alıcının belirli standart ve koşullarını karşılayan "satış platformları" üzerinden satış yapmasını isteyebilecek. Öngörülecek koşulların, doğrudan veya dolaylı olarak internet satışlarının engellenmesine neden olmaması gerekecek.

Bu haber toplam 91 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Ramazanda reklamlar "mercek" altında25 Mayıs 2018 Cuma 12:29
  • Türkiye reel faizde avantaj yakaladı25 Mayıs 2018 Cuma 12:26
  • Güven endeksleri mayısta geriledi25 Mayıs 2018 Cuma 12:23
  • Lagarde: TCMB'nin bağımsızlığı önemli25 Mayıs 2018 Cuma 11:43
  • Meyve üretiminde artış bekleniyor25 Mayıs 2018 Cuma 11:30
  • Fındık rekoltesi 640 bin ton24 Mayıs 2018 Perşembe 16:21
  • Yeni otoyoldan 5 bin kişiye istihdam24 Mayıs 2018 Perşembe 12:51
  • 'Beyaz eşya'da düğün sezonu bereketi24 Mayıs 2018 Perşembe 12:48
  • Dövizdeki artış biletlere yansımayacak24 Mayıs 2018 Perşembe 12:44
  • Altının gramı 200 lirayı test etti23 Mayıs 2018 Çarşamba 12:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Akdeniz TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.