• BIST 90.263
  • Altın 228,068
  • Dolar 5,9638
  • Euro 6,7561
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 30 °C

Sevgililer Günü için perakende sektöründe 250 milyon liralık satış bekleniyor

Sevgililer Günü için perakende sektöründe 250 milyon liralık satış bekleniyor
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer Günü kapsamında "Sevgililer Günü'nün organize perakendeye bu yıl toplamda 250 milyon lira civarında bir katkı sunmasını bekliyoruz." dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer Günü kapsamında çiçek ve mücevher başta olmak üzere hazır giyim, teknoloji ürünleri ve restoran cirolarında yüzde 100'e varan oranlarda artış olduğunu belirterek, "Sevgililer Günü'nün organize perakendeye bu yıl toplamda 250 milyon lira civarında bir katkı sunmasını bekliyoruz." dedi.

Öncel, "Çiçek ve mücevher başta olmak üzere hazır giyim, teknoloji ürünleri ve restoran cirolarında yüzde 100’e varan oranlarda artış oluyor. Özellikle çiçek ve mücevher satışları ile yeme içme sektöründe cirolar 14 Şubat'ta deyim yerindeyse zirve yapıyor." dedi.

Markaların bu özel günlerde müşterilerine yardımcı olmak, karar vermelerini kolaylaştırmak için değişik seçenekler sunduğunu ifade eden Öncel, markaların, 14 Şubat'ta, günün anlamına uygun tüm ürünlerde değişik kampanyalar hazırladığını bildirdi.

Öncel, "Organize perakendenin genelinde ise cirolarda yüzde 25-30 oranında bir artış gözlemliyoruz. Bu hesapla Sevgililer Günü'nün organize perakendeye bu yıl toplamda 250 milyon lira civarında bir katkı sunmasını bekliyoruz. BMD çatısı altındaki markalar açısından bakıldığında, üyelerimizin cirosuna katkısının 160-170 milyon TL olduğunu söyleyebiliriz. Bir başka deyişle, 14 Şubat için 'perakendecilerin aşık olduğu gün' diyebiliriz." şeklinde konuştu. 

"Özel günlerin tamamında yoğunluk yaşanıyor"

n11.com Satış Genel Müdür Yardımcısı Örpen Koçak da özel günlerle ilgili ana stratejilerini, "tüketici ve sektörü iyi okuyup anlayarak fark yaratacak, belirledikleri karaktere uygun, renkli, akıllı ve dinamik bir iletişimi sürdürmek, tüketicilerle duygusal ve sıkı bir bağ kurarak akıllarındaki ilk ve sıklıkla alışveriş yaptıkları e-ticaret platformu olmak" üzerine kurguladıklarını söyledi.

Bu nedenle de her yıl çeşitli kampanyalar, indirimlerle kullanıcının hediye alışverişindeki adres olmayı hedeflediklerini belirten Koçak, bu yıl da kadın ve erkekler için kategorilere ayırarak sınıflandırdıkları Sevgililer Günü hediye rehberi sayfasının kullanıcılara yol gösterici nitelikte olduğunu bildirdi.

Koçak, insanların Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü ve yılbaşı gibi özel günlerin 1-2 hafta öncesinden alışveriş yapmaya başladığını, özel günlerin tamamında çok farklı kategorilerde yoğunluk yaşandığını kaydetti.

Bu haber toplam 215 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Dolar endeksi 14 ayın yükseğinde13 Ağustos 2018 Pazartesi 16:21
  • İhracatta yeni rota 2,8 trilyon dolarlık pazar13 Ağustos 2018 Pazartesi 13:29
  • Kurdaki artışın enerjiye faturası ağır13 Ağustos 2018 Pazartesi 12:46
  • 'Dövizde manipülasyona' 4 koldan soruşturma13 Ağustos 2018 Pazartesi 11:46
  • Petrol 72 dolar seviyesinde13 Ağustos 2018 Pazartesi 10:35
  • Altın, dolara endeksli yükseliyor13 Ağustos 2018 Pazartesi 10:15
  • "Gram altın 290 liraya yükselebilir"11 Ağustos 2018 Cumartesi 12:00
  • Fitch Yunanistan'ın kredi notunu yükseltti11 Ağustos 2018 Cumartesi 10:11
  • Tatil öncesi harcamalar 5 yılda 2 milyar lirayı aştı10 Ağustos 2018 Cuma 15:43
  • Ordu'da zarar gören fındık miktarı açıklandı10 Ağustos 2018 Cuma 11:31
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Akdeniz TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.