• BIST 95.057
  • Altın 192,277
  • Dolar 4,7244
  • Euro 5,4834
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 19 °C

Tüketici teknolojisi pazarına "akıllı telefon" dopingi

Tüketici teknolojisi pazarına "akıllı telefon" dopingi
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ilk çeyrekte yüzde 16,2 büyüyerek 13,6 milyar liralık ciroya ulaştı.

Araştırma şirketi GFK tarafından açıklanan "GfK TEMAX Türkiye 2018 Birinci Çeyrek Sonuçları"na göre, Türkiye'deki tüketici teknolojileri pazarı bu yılın ilk çeyreğinde de büyümeye devam etti.

Söz konusu pazarın cirosu, 2018'in ilk üç aylık döneminde yüzde 16 artışla 13,6 milyar lirayı buldu. Pazardaki büyümeye en yüksek katkı akıllı telefon satışlarındaki artış ile telekom sektöründen geldi. Geçen yıl ÖTV indiriminin de etkisiyle yüksek büyüme performansı gösteren büyük beyaz eşya sektörü ile görüntüleme sektörü daralan sektörler olurken, tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri sektörleri pozitif büyüme yakaladı.

Tüketici teknoloji ürünleri pazarının alt gruplarına bakıldığında, telekom sektörü bu yılın ilk çeyreğinde 2017'nin aynı dönemine göre yüzde 30 büyüyerek 6,7 milyar liralık ciro elde etti. Akıllı telefon satışlarındaki artış ile 5.5 inç ve üzeri akıllı telefonlara olan talep cirosal büyüme trendini olumlu etkiledi.

Bilgi teknolojileri sektörü ise aynı dönemde yüzde 8 büyüyerek 1,3 milyar liralık ciro kaydetti. Büyüme üzerinde en yüksek etkiye sahip ürün grupları masaüstü ve dizüstü bilgisayarları oldu. Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektörünün cirosu yüzde 8 artış göstererek 135 milyon dolara çıktı.

Büyük beyaz eşya sektörü daraldı

Geçen yılın şubat ayında başlayan ÖTV kampanyasıyla 2017 yılını yüzde 20 büyüyerek tamamlayan büyük beyaz eşya sektörünün cirosu ise bu yılın ilk çeyreğinde düşüş gösterdi.

Buna göre, sektör bu dönemde yüzde 6,5 daralarak 2,6 milyar liralık ciro elde etti. Sektörde cironun yüzde 36'sı buzdolabı satışlarından geldi. Alt kategorilerde büyüme kaydedilen ürün grubu kurutma makineleri olurken, kalan tüm kategorilerde daralma gözlendi. Küçük ev aletleri sektörü ise yılın ilk çeyreğini yüzde 20 büyüyerek ve 1,2 milyar liralık ciro yaptı.

Cirosal olarak en iyi performanslar, sıcak içecek hazırlama makineleri, gıda hazırlama, tost makineleri, elektrikli süpürgeler, saç şekillendiriciler, ütü, kadın/erkek tıraş makineleri, saç kurutma makineleri, narenciye/katı meyve sıkacakları ve fritöz satışlarında görüldü.

Tüketici elektroniği sektörünün de cirosu geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 16 artış göstererek 1,8 milyar liraya ulaştı.

Bu dönemde ultra yüksek çözünürlüklü TV’lerin payı yüzde 44'ten yüzde 50'ye çıkarken, büyük ekran televizyonlardaki satışlar artış göstermeye devam etti. Buna karşın görüntülüme sektörü ise yüzde 24 daralarak 23 milyon liralık ciro elde etti.

Bu haber toplam 63 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bankaların eğitime desteği 10 milyar liraya yaklaştı20 Haziran 2018 Çarşamba 12:44
  • Konut satışları arttı20 Haziran 2018 Çarşamba 12:34
  • YD-ÜFE mayısta yüzde artış gösterdi20 Haziran 2018 Çarşamba 11:50
  • Sahiller yabancı turistlere kaldı19 Haziran 2018 Salı 12:31
  • Halka arzlar 'küçüklere' kapı açtı19 Haziran 2018 Salı 11:43
  • TV satışlarına Dünya Kupası dopingi19 Haziran 2018 Salı 11:26
  • Küresel doğalgaz ihracatı arttı19 Haziran 2018 Salı 10:45
  • TESK'ten emeklilik için düzenleme talebi18 Haziran 2018 Pazartesi 12:32
  • TCMB'den döviz depo ihalesi18 Haziran 2018 Pazartesi 12:15
  • Perakende satış hacmi arttı18 Haziran 2018 Pazartesi 12:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Akdeniz TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.